zaterdag 6 april 2013

Generale..


In februari zou ik eigenlijk de weblogloop bij Tiny in Uden lopen, maar omdat het nodig vond mijn auto tegen een boom aan te parkeren kon dit helaas niet doorgaan...

Tijd voor een herkansing dus... toen ik de mogelijkheid kreeg om samen met Tiny en Esther een rondje te gaan trailen in Uden, was de knoop snel doorgehakt, doen!
Dus vanmiddag parkeerde ik mijn auto (heel dit keer) voor de deur bij Tiny in Uden. Ondanks dat Uden in de afgelopen 10 jaar veel veranderd is blijft het "a trip down memory lane" iedere keer als ik Uden binnen rij, ik heb er tenslotte 7 jaar gewoond.

Bij Tiny en Sjan eerst een kopje koffie drinken en even bijpraten, want ondanks dat we via de "social media" veel contact hebben is het altijd goed om even uitgebreid bij te kletsen, natuurlijk over hardlopen! Daarna gaan we vanuit Tiny op pad en voor mij wederom veel herinningen, daar ging zoon voor het eerst naar zijn kinderdagverblijf, daar heb ik gewoond, daar woonde die en die. Als we het buitengebied bereiken heb ik wel herkenningspunten maar al gauw weet ik niet meer helemaal waar ik ben... tja in de tijd dat ik Uden woonde liep ik nog niet hard, wat een gemiste kans!
Bedaf, de zandverstuiving tussen Uden en Vorstenbosch, ken ik natuurlijk wel en omdat het een trailronde zou worden wist ik wel dat we hier overheen zouden gaan... los zand is tot daar aan toe, maar los zand en heuvel op... grrrr!
De eerste heuvel en mijn HF die tot op dat moment keurig tussen de 145-150 had gezeten vloog omhoog naar 170.
Hijg, hijg waar is nu die goed in vorm zijnde, klaar voor de marathon zijnde, loopster??
Ik realiseer me dat dit pas het begin is...
De rest bespaar ik jullie, veel gehijg, moeizaam naar boven lopen (lees wandelen) en zware benen... Wat was ik blij dat ik na een kilometer of 10/11 weer vaste grond onder mijn voetjes kreeg! Toen ik ook nog even mijn geliefde "bubbel" kwam was ik gelukkig, daar moet ik volgende week ook zijn!
Natuurlijk vond Tiny het ook nog nodig om een laatste heuvel mee te pakken, voordat we weer bij Tiny thuis op de stoep stonden.. Ooo wat waren mijn benen zwaar!

Na een heerlijke (en vooral noodzakelijke) douche tijd voor een uitgebreide evaluatie onder het genot van een heerlijke verse soep en broodjes van Sjan!
Klaar voor Rotterdam? We zullen het volgende week weten!
Vandaag heb ik genoten van goed gezelschap, lopen en de omgeving...!

Dank voor de gastvrijheid Tiny en Sjan!

6 opmerkingen:

  1. Een hele week hersteltijd voor je zware benen. Fris in R´dam aan de start alle pijntjes weg en er voor gaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We liepen vanmiddag echt als 2 hijgende trekpaarden achter die soepellopende jonge god aan :) Maar ik heb er toch van genoten, zelfs van het mulle zand en de heuvels. En niet te vergeten van het goede gezelschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat waren 15 mooie kilometers. Heel veel succes as Zondag Kitty.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie laatste pittige training voor M-day. In Rotterdam wel af en toe uit die bubbel komen en genieten van alles wat om je heen gaande is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk het wel. Jij bent klaar voor Rotterdam. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En ja hoor... je was er klaar voor ;-) gefeliciteerd met je PR op de marathon van Rotterdam.

    BeantwoordenVerwijderen